Wycieczkę rozpoczynamy spod dworca PKP w Gorzowie Wlkp. przy tablicy informacyjnej szlaków turystycznych. Kierujemy się ul. Dworcową by na skrzyżowaniu skręcić w drugą w lewo ulicą i pozostawiając po prawej pomnik Adama Mickiewicza

po przejeździe na wprost kolejnego skrzyżowania zacząć długi ostry podjazd ul. Konstytucji 3 Maja. Wyjeżdżając z miasta ul. Myśliborską przed stacją paliwową skręcamy w lewo (2,5 km) w polną drogę wysadzoną aleją lipową . Mijamy skrzyżowanie (6.2 km) z krzyżem i dębem Z lewej widoczne zabudowania Chróścika z neogotyckim kościołem św. Józefa z XIX wieku o zamkniętym sześciobocznie prezbiterium. Przekraczamy przejazd kolejowy i niebawem docieramy na skraj lasu (7.7 km) skąd szusujemy stromo w dół wśród morenowych wzgórz ukształtowanych przez lodowiec. Na rozwidleniu dróg (9,0 km) skręcamy w prawo by rozpocząć ostry podjazd (10,0 km) pięknymi zakosami drogi wśród lasów bukowych o typowo górskim charakterze. W miejscu szczególnie widokowym oczekuje nas ławeczka (11.0 km). Warto się tu zatrzymać. Kolejna ławeczka (11,6 km) ze śmietnikiem i zaraz potem ostry zjazd do drogi asfaltowej nr 132 Racław - Jenin. Na polanie (11,9 km) miejsce wypoczynku z zadaszoną wiatą, ławkami i miejscem na ognisko. Dwa i pół kilometra stąd na północ wieś Racław o średniowiecznym rodowodzie z neogotyckim kościołem z 1863 roku i neoklasycystycznym stuletnim dworze. My kontynuujemy wycieczkę przez las wraz ze znakami czerwonymi szlaku pieszego pod górę aż do jego odejścia w lewo (13,1 km), poziomo, a potem znowu ostro w dół do drogi asfaltowej ( 16,3 km) Stanowice - Bogdaniec. Tu rozpoczyna się żółty szlak rowerowy, my skręcamy w lewo by po kilometrze dojechać do polany z zagospodarowanym miejscem wypoczynku (ławy, stół, miejsce na ognisko) i opodal rosnącymi dwoma wspaniałym okazjami daglezji amerykańskiej. Jadąc dalej już w Bogdańcu mijamy po lewo młyn ( 17,7 km) wybudowany w 1826 roku, a służący dziś jako siedziba Muzeum Budownictwa i Techniki Wiejskiej.

Warto tu zajrzeć by obejrzeć we wnętrzu domu młynarza sprawne urządzenia do mielenia zboża, kolekcję młynków czy dla mieszczucha zupełnie egzotyczne dawne narzędzia rolnicze i kuźnię.

Jeśli mamy jeszcze dość sił i czasu to polecam zboczyć ze szlaku przy budynku nadleśnictwa (18,3km) na czterokilometrową spacerowo-edukacyjną ścieżkę przyrodniczą wiodącą poprzez dąbrowy w krajobrazie morenowym. Na jej licznych przystankach można się dowiedzieć z tablic informacyjnych min. o „ptasim budziku”, wędrówkach drzew, rezerwacie Bogdaniec III czy mieszkańcach kop chrustu.

Po powrocie na szlak rowerowy docieramy do skrzyżowania (18,8 km) z drogą Gorzów Wlkp. - Witnica, przecinamy ją dojeżdżamy do przejazdu kolejowego tu skręcamy w lewo do widocznej stacji PKP (19,2km) w Bogdańcu gdzie kończymy naszą wycieczkę.